شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/06/09 09:36
عادل فردوسی پور | سوتی عادل فردوسی پور
کد خبر: 123422

سوتی خنده دار عادل فردوسی پور در یک مراسم ختم | روبوسی اشتباهی با یک زن غریبه!

خاطره خنده‌دار عادل فردوسی از روبوسی اشتباهی با یک زن غریبه در مراسم ختم شوهر عمه اش

عادل فردوسی پور در مهر ماه 1353 در شهرآرا تهران زاده شد.عادل فردوسی پور اصالتاً اهل شهر رفسنجان در استان کرمان است. عادل فردوسی پوردارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است. عادل فردوسی پور دوران دبستان را در مدرسهٔ ذوقی گذراند و با وجود علاقهٔ بسیارش به فوتبال از درسش دور نشد و دیپلم خود را از دبیرستان البرز با معدل ممتاز گرفت.سرانجام در رشتهٔ مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و تحصیلات خود را در همین رشته و دانشگاه تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد. عادل فردوسی پوردر حال حاضر دانشجوی دکترای مدیریت رسانه دانشگاه تهران است.

تحصیلات عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور دوران دبستان را در مدرسه ذوقی سپری کرد و علاقه شدیدش به فوتبال او را از درس دور نکرد. این چهره سرشناس در مجری گری ورزش فوتبال دوره راهنمایی را در مدرسه طالقانی به پایان رساند و درنهایت موفق شد 4 سال دوره دبیرستان را در مدرسه البرز بگذراند و با معدل ممتاز 18 دیپلم خود را بگیرد. تحصیلات دانشگاهی عادل فردوسی پور فارغ التحصیل فوق لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است. عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد فردوسی پور «پیش بینی نتایج مسابقات فوتبال با استفاده از تحلیل های رگرسیونی» بود. او مدرک دکترای مدیریت رسانه دانشگاه تهران را نیز دارد. عادل فردوسی پور تسلط کاملی به زبان انگلیسی دارد و درس زبان تخصصی صنایع را در دانشگاه صنعتی شریف تدریس می کند.

نحوه ورود عادل فردوسی پور به گزارشگری فوتبال

فردوسی پور پس از چند بار شرکت در آزمون سرانجام در اواخر سال 1373 به صدا و سیما راه یافت و شروع کارش با گزارش برنامه های آرشیوی شبکه سه در نیمه شب بود. او سپس با گزارش جام جهانی فوتبال 1377 استعداد و توانایی خود را در این عرصه به همگان ثابت کرد؛ به طوری که به عنوان گزارشگر بازی های زنده و مهم ایران و خارج انتخاب شد. عادل فروسی پور با مجله سروش جوان، همشهری و روزنامه جام جم نیز همکاری کرد و گاهی برای ورلد ساکر، ماهنامه معروف ورزش انگلستان نیز مطلب می نوشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4yveab