دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/09 11:58
قیمت دلار | قیمت دلار امروز | قیمت دلار چند؟
کد خبر: 11072

قیمت دلار امروز | قیمت دلار چهارشنبه 9 آذر 1401

امروز (چهارشنبه 9 آذر ماه) آخرین قیمت دلار و سایر ارزها در معاملات بازار آزاد تهران، اعلام شد.

قیمت دلار در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود. قیمت دلار تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد و به همین دلیل در نوسان است. نقش دلالان بر قیمت دلار بی تاثیر نیست و نیاز است که مسوولان دولتی، نظارت بیشتری بر بازار آزاد داشته باشند. قیمت دلار روز قبل دلار در بازار متشکل مانند ۲ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. 2 روز قبل قیمت دلار برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است.

 قیمت دلار

قیمت دلار امروز چهارشنبه 9 آذر 1401

دلار در بازار آزاد با کاهش ۰.۵۶ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۳۵,۴۰۰ تومان معامله شد.دلار در صرافی ملی با افزایش ۱.۲۳ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۳۲,۴۶۱ تومان معامله شد.دلار در بازار متشکل در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۱۵۰ تومان افزایش، ۳۳,۵۵۰ تومان نرخ گذاری شد.دلار در سامانه سنا با افزایش ۱.۲۳ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۳۲,۴۶۱ تومان معامله شد.دلار کانادا در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۹۷ تومان کاهش، ۲۶,۴۱۷ تومان نرخ گذاری شد.

قیمت دلار در بازار آزاد

روز قبل دلار در بازار آزاد برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که دلار در بازار آزاد که ۲ روز پیش تا ۳۵,۶۰۰ (سی و پنج هزار و ششصد ) تومان رسیده بود، امروز - چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ مصادف با ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۵۶ درصدی به ۳۵,۴۰۰ (سی و پنج هزار و چهارصد ) تومان رسید.

قیمت دلار در صرافی ملی

روز قبل دلار در صرافی ملی مانند ۲ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در صرافی ملی که ۲ روز پیش تا ۳۲,۰۵۹ (سی و دو هزار و پنجاه و نه ) تومان رسیده بود، امروز - چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ مصادف با ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ - با رشد ۱.۲۳ درصدی به ۳۲,۴۶۱ (سی و دو هزار و چهارصد و شصت و یک ) تومان رسید.

قیمت دلار در بازار متشکل

روز قبل دلار در بازار متشکل مانند ۲ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در بازار متشکل که ۲ روز پیش تا ۳۳,۴۰۰ (سی و سه هزار و چهارصد ) تومان رسیده بود، امروز - چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ مصادف با ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۴۴ درصدی به ۳۳,۵۵۰ (سی و سه هزار و پانصد و پنجاه ) تومان رسید.

قیمت دلار در سامانه سنا

روز قبل دلار در سامانه سنا مانند ۲ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در سامانه سنا که ۲ روز پیش تا ۳۲,۰۵۹ (سی و دو هزار و پنجاه و نه ) تومان رسیده بود، امروز - چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ مصادف با ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ - با رشد ۱.۲۳ درصدی به ۳۲,۴۶۱ (سی و دو هزار و چهارصد و شصت و یک ) تومان رسید.قیمت دلار در سامانه سنا

قیمت دلار کانادا

روز قبل دلار کانادا برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که دلار کانادا که ۲ روز پیش تا ۲۶,۵۱۴ (بیست و شش هزار و پانصد و چهارده ) تومان رسیده بود، امروز - چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ مصادف با ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۳۶ درصدی به ۲۶,۴۱۷ (بیست و شش هزار و چهارصد و هفده ) تومان رسید.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت تسهیلات در سیستم بانکی قفل شده و قیمت دلار و سکه نیز روند صعودی را طی می کند، حال سوال این است که وزیر اقتصاد در این شرایط چه می کند؟

علی اصغر خانی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس، خطاب به وزیر اقتصاد بیان کرد: امروز بحث ارز در کشور مشکلات زیادی را ایجاد کرده است و دلار از مرز ۳۷ هزار تومان گذشته و سکه نیز از مرز ۱۷ میلیون تومان عبور کرده است. وزیر اقتصاد در این شرایط چه کاری انجام می دهد؟ متاسفانه برخی تصور می کنند وزارتخانه را باید مثل خانه خود اداره کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون در سیستم بانکی تبصره ۱۶ و ۱۸ قفل شده و بانک ها در سطح کشور هیچ همکاری در حوزه عمرانی، اقتصاد و تولید ندارند. در راس بانک ها وزارت اقتصاد قرار دارد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس خطاب به خاندوزی تصریح کرد: هرگاه مصاحبه می کنید آن مسئله، مشکل دار می شود. در تلویزیون  نیز حرف هایی می زنید که در کف جامعه برعکس آن رخ می دهد لذا خیلی از مشکلات بانک ها به شما بازمی گردد. شما باید جلوی برخوردهای سلیقه ای و دلالی بانک ها را بگیرید.

منبع: اقتصاد نیوز و ایسنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/45ezo4